​מי לא מכיר את הרגע בו הוא אוכל, לא מתוך רעב אמיתי,

אלא מתוך תגובה לרגש מסוים: כעס, עלבון, אכזבה, פחד, תסכול, חרדה ועוד...

אני קוראת לזה אכילת רגשות או "אכילס רגשות", כי זה תמצית העניין. למצוא את"עקב אכילס" של הרגשות שמעיפים אותנו לאכול יותר כדי להרגיש פחות.

אכילה רגשית היא שימוש באוכל לטשטוש, הקלה והימנעות

של רגשות הנתפסים בלתי נעימים.

מדהים לגלות כמה אנשים מצליחנים, אינטילגנטיים ומוכשרים שמנהלים הרבה חלקים בחייהם בהצלחה יתרה, נותרים חסרי אונים מול האוטומטים של הרגלי האכילה וכל כך מתקשים לשנות.

החיים מלאי גירויים, רעשים, הסחות דעת והאוכל הוא אחד החזקים שבהם מכאן, הדרך קצרה לבעיות בריאות, עליה במשקל, קשיים ופגיעה באיכות החיים, אי נחת ועד סבל של ממש.

 

למה דווקא האוכל הוא אחד הגירויים החזקים?

• כי חווית הסיפוק הראשונית הצרובה בזיכרון התאי שלנו

  היא מאוכל. זה היה הסיפוק  הראשון עם הגיענו לעולם.

• כי האוכל מעניק סיפוק מידי ונחמה.

• כי האוכל תמיד זמין.

• כי כשאוכלים המחשבות שקטות וגם הרגש נרגע, גם אם 

  לרגעים אחדים.

• כי לאכול מה ש"בא לי" באותו רגע הוא פיצוי על המון איפוקים
  של מה ש"צריך" ונותן אשליית חופש.

• כי הרבה פעמים אוכל מתקשר לזיכרונות וחוויות של חום ביתי,     אהבה, געגוע, תשוקה רגשית. 

 

כדי לזהות את הסיבות לאכילה רגשית ובכדי להגיע אל שורשי האכילה, עלינו ללמוד את אמנות העצירה והחקירה נטולת השיפוטיות. צריך להסכים להתבונן באומץ ברעב האמיתי הנמצא מתחת לאכילה (הרעב הרגשי).

כמו כן, עלינו לגייס סבלנות כדי להימנע מהמירוץ לפתרון הקל, שהוא למעשה עוד אחיזה ועוד השתוקקות לג'ינס, לזוגיות, לרזון, לאהבה וכו'. על ההשתוקקות הזו  בונים יצרני הדיאטה את ממונם. כאשר הופכים להיות מודעים וקשובים לרגשות, לתחושות ולמחשבות שמתחת, אפשר בקלות רבה יותר, לפתח נאמנות להחלטות בנושא האכילה ובנוגע לאורח חיינו באופן כללי.

הבסיס לחופש מאכילת רגשות וחזרה למערכת יחסים בריאה

עם האוכל והגוף זה ללמוד לקיים את המפגש עם החיים

ועם עצמנו בכל רגע נתון.

 

גישתי המרכזית לכל נושא האכילה הרגשית, היא לא לראות את השומן, ההשמנה ועודף המשקל כ"בעיה" שחייבים לפתור או מחלה שיש צורך להירפא ממנה אלא, כאיתות פנימי שזועק לבטא חוויה עמוקה, שככל הנראה, לא הצליחה להתבטא בדרך אחרת.

קל להגיד ולא תמיד קל לקיים. על זה בדיוק נעבוד במפגשים.

במקום להתחיל עם מה שבצלחת, צריך לנסות להתחיל עם מה שבתוכנו, עם המודעות והחוויה בכל רגע נתון של חיינו.

אכילה קשובה ומודעת משפיעה, לא רק, על מה שקשור באוכל ובמשקל גוף, אלא, על כל תחומי החיים. 

התבוננות האכילה שלנו מייצרת שקט בחיי היום יום ומלמדת אותנו להפנות את תשומת הלב לרגע הזה. כאן טמון הכוח לייצר שינוי אמיתי ולסיים את המאבק באוכל ובמשקל.

 

במפגשים תהיה התייחסות:

• היכן נולדים החיבורים בין אוכל לרגשות.

• הסיבות לאכילה, לשורש הדברים ולא רק לסימפטומים

  שהעיקרי ביניהם, עודף משקל.

• למה אנחנו באמת רעבים? מה אוכל אותנו?

• חיבור בין עולם התזונה (Nutrishen) לעולם

  ההזנה (Nurishment).

 

איזה תהליך נעבור יחד? 

• נלך לאן שהמילים, הזיכרונות והגעגוע ייקחו אתכם,

  באמצעות דמיון מודרך, מדיטציה, טרילותרפיה וכלים נוספים.

• תלמדו להיות "מנטורים" של עצמכם. תבינו איך להפריד

  בין מה שאוכל אתכם לבין מה שאתם אוכלים.

• תהיו נוכחים במערכת היחסים שלכם עם הגוף, עם האוכל

  ועם החיים בכלל.

• תכירו ותתבוננו בהתניות ובמנגנונים האוטומטיים

  שמפעילים אתכם.

• תלמדו, לאט ועם המון אהבה, לפתוח את הלב במקום לסתום

  את הרגש באוכל.

 

כל רגע בו אנו דואגים לעתיד או מלאי רגשי אשמה וכעס

על העבר, אנחנו מפספסים הזדמנות אדירה להיפגש עם עצמנו ועם החיים ומכאן, הדרך למקרר, קצרה מאד.

מניסיוני האישי ומעבודתי עם מטופלים, כמעט תמיד, ניתן למצוא דרך ליצירת שינוי ארוך טווח, אליו רובנו כמהים.

 

מוזמנים באהבה ליצור קשר ולהתחיל לעבור תהליך של בניית יחסיים עם עצמכם, שיחליפו בהדרגה, את מערכת היחסים שלכם

עם האוכל.   

 

אכילה רגשית

always made with a simle